Vitajte na novej webovej stránke obce Čachtice.
Plán práce MŠ v Čachticiach na školský rok 2016/2017 vychádza z analýzy hodnotenia práce za uplynulý školský rok, z pedagogických a organizačných pokynov Ministerstva školstva,vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky pre školy a školské zariadenia, zo ŠVP , ŠKVP a z jeho učebných osnov .
Materská škola sa zameriava na optimálne podmienky v oblasti ochrany, prevencie a podpory zdravia detí a je to hlavným cieľom výchovy a vzdelávania na našej MŠ, počas ktorého budeme využívať prvky zdravého životného štýlu, zameraných na všetky oblasti rozvoja dieťaťa.
1. ÚLOHA: V pedagogickom pôsobení na dieťa napomáhať vyváženému rozvíjaniu všetkých stránok školskej pripravenosti a tak poskytnuť predprimárnu výchovu a vzdelávanie deťom predškolského veku od troch prípadne dvoch do šiestich rokov veku, deťom s odloženou povinnou školskou dochádzkou.
2.ÚLOHA: Klásť dôraz na rozvoj komunikačných schopností detí. Pre rozvoj správnej výslovnosti a gramatickej správnosti rečového prejavu dieťaťa budeme plniť:
3.ÚLOHA: Na vytvorenie priaznivej socioemocionálnej atmosféry a etického rozvoja budeme realizovať:
Opekanie zemiakov, Termín: september 2016
Rozlúčka s jeseňou, Termín: november 2016
Privítanie Mikuláša, Termín: december 2016
Pečenie medovníkov, Termín: december 2016
Lucia v MŠ, Termín: december 2016
Koledovanie, Termín: december 2016
Tešíme sa na Vianoce, Termín: december 2016
Fašiangový karneval, Termín: február 2017
Rozprávkový deň, Termín: marec 2017
Pálenie Moreny, Termín: marec 2017
Veľkonočná šibačka, Termín: apríl 2017
Deň matiek, Termín: máj 2017
MDD – súťaže, výlety, Termín: jún 2017
Dôstojné rozlúčenie detí s prostredím MŠ, Termín: jún 2017
Účasť detí na divadelných predstaveniach a hudobno-výchovných koncertoch.
4./ ÚLOHA: Pre rozvíjanie telesného pohybového rozvoja detí, rozširovanie foriem pohybových aktivít – uskutočníme:
5/ ÚLOHA: Na zvýšenie pozornosti účinnej a neformálnej prevencii sociálno patologických javov u detí budeme uplatňovať:
6/ ÚLOHA: Vo výchove a vzdelávaní budeme akceptovať práva dieťaťa, v zmysle Všeobecnej deklarácie ľudských práv a Dohovoru o právach dieťaťa, formovať základy mravnej výchovy v duchu demokracie, humanity a morálky, vzájomnej pomoci a ohľaduplnosti.
7/ ÚLOHA: Podporovanie osobnostného rozvoja detí vrátane detí prejavujúcich talent a nadanie budeme uskutočňovať individuálnym prístupom vo výchove a vzdelávaní hlavne:
– výtvarný krúžok – zodpovedná p. uč. van Wingerden Iveta
Termín: 2x za mesiac
– počítačový krúžok – zodpovedná p. uč. van Wingerden I.
Termín: 2x za mesiac
– jazykový krúžok– zodpovedná p.uč. Mgr. Kepshová
Termín: 1x za týždeň
– tanečný krúžok – zodpovedná p.uč. Mgr. Chobotová, Bc. Hevierová.
Termín: 4x za mesiac
– spevácky krúžok – zodpovedná p.uč. Mgr. Mihová
Termín: 4x za mesiac
8/ ÚLOHA: Rozvíjať a podporovať u detí prvky environmentálnej výchovy ako prierezovú tému ju implementovať v plánoch výchovy a vzdelávania s dôrazom k trvale udržateľnému rozvoju osobnosti, zameranú hlavne na zdravé potraviny,čistú vodu, bezpečnú a zdravú dopravu,separácie odpadov.
Termín: priebežne
9/ÚLOHA: Pri utváraní a rozvíjaní kľúčových kompetencií detí predškolského veku využívať stratégie výchovy a vzdelávania prepojené so životom. Zvýšenú pozornosť venovať činnostiam zameraným na rozvíjanie vyšších psychických procesov, podnecovať deti k vyjadrovaniu poznatkov, názorov a postojov k prezentovaniu zručnosti, návykov a skúseností. Vo výchove a vzdelávaní uplatňovať princíp aktivity detí, podporovať experimentovanie a bádanie detí, stimulovať rozvoj tvorivosti, využívať problémové učenie, vytvárať priestor na hodnotenie a podporovať sebahodnotenie detí.
Termín: trvalo
10./ÚLOHA: Pri uplatňovaní zážitkového učenia dôsledne premyslieť vo svojich výchovno-vzdelávacích cieľoch obsah aktivít a voliť formy a metódy primerané detskému chápaniu, rešpektujúce aktuálnosť a uplatniteľnosť v reálnych životných situáciách.
Zodpovedné: všetky p.učiteľky
Termín: trvalo
11/ÚLOHA: Utvárať poznatky o bezpečnom a etickom správaní sa na komunikáciách a predchádzania detským úrazom a nehodám. Utvárať a následne v praktických situáciách uplatňovať zásady bezpečného správania sa v cestnej premávke podľa všeobecne záväzných právnych predpisov v role chodca, spolujazdca, cyklistu- využiť dopravné ihriská.
12/ÚLOHA: Podporovať rozvíjanie digitálnej gramotnosti detí, prezentovať sa prostredníctvom svojho webového sídla.
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
27 | 28 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |