hore

Elektronická komunikácia s úradmi

Zriaďte si aj vy elektronickú schránku na doručovanie na portáli slovensko.sk

Obec Čachtice, tak ako už mnoho inštitúcií prechádza na elektronickú komunikáciu už aj s fyzickými osobami.
Po tohtoročnom prechode na nový softvér sa Vám správa miestnych daní a poplatkov pokúsila doručiť Rozhodnutia do Vašej elektronickej schránky na portáli www.slovensko.sk Systém to robí automaticky.
V prípade, že takúto schránku zriadenú nemáte, sa nám Rozhodnutia vrátili a my sme ich následne vytláčali, balili a rozposielali Vám na Vaše korešpondenčné adresy, čo celý proces výrazne predĺžilo.
V tomto roku sme vyrubili 1621 Rozhodnutí k dani z nehnuteľností a 1567 Rozhodnutí k miestnym poplatkom za komunálne odpady a drobné stavebné odpady. Iba 290 ich bolo občanom doručených priamo do ich elektronickej schránky zriadenej na www.slovensko.sk
Je pre občana výhodné mať zriadenú takúto schránku na doručovanie, nakoľko predíde zbytočnej ceste na poštu, aby si tu prevzal Rozhodnutie v listinnej podobe, pretože sa vždy jedná o list do vlastných rúk.
Neviete ako si takúto schránku na portáli www.slovensko.sk zriadiť?
1. Musíte mať eID kartu – občiansky preukaz s elektronickým čipom. Pokiaľ takýto občiansky preukaz máte, ale pri preberaní občianskeho preukazu ste nezadal bezpečnostný osobný kód BOK potrebný na prihlasovanie, musíte navštíviť oddelenie dokladov Okresného riaditeľstva policajného zboru s požiadavkou zadania tohto kódu pre potreby prihlasovania do portálu www.slovensko.sk
2. Na oddelení dokladov Vám vydajú čítačku čipových kariet /do nej budete vkladať svoj občiansky preukaz pri prihlasovaní sa do svojej elektronickej schránky/
3. Musíte si nainštalovať softvér v počítači tu link:
https://www.slovensko.sk/sk/na-stiahnutie
4. V linku nižšie nájdete príručky pre tých, ktorí začínajú pracovať s portálom slovensko.sk
Nájdete tu podrobné návody ako si svoju elektronickú schránku aktivovať, ako nastaviť notifikácie /oznámenia, že Vám do Vašej elektronickej schránky bola doručená pošta/ atď. https://www.slovensko.sk/sk/ako-zacat

Elektronicky s občanmi komunikuje Správa katastra, Finančná správa – daňový úrad, Sociálna poisťovňa a pridávajú sa ďalšie inštitúcie. Je výhodné nemusieť navštevovať úrady, a všetko potrebné /žiadosti, povolenia, potvrdenia, zmeny v evidencii vozidiel atď./ si môžete z pohodlia domova sám vybaviť priamo na portáli slovensko.sk a to tak, že si na titulnej stránke portálu kliknete na hnedú ikonu Nájsť službu a potom si zadáte do názvu inštitúcie alebo úradu napr. Obec Čachtice a Názov elektronickej služby napr. daň a vyberiete si konkrétnu službu, ktorú chcete realizovať napr. Podanie daňového priznania k dani z nehnuteľností. Tiež si môžete službu vybrať podľa životnej situácie a za pár minút vyplníte potrebný formulár.
Pevne veríme, že sa aj Vy zapojíte do digitalizácie a prispejete k zefektívneniu našej práce bez zbytočného papierovania a navštevovania úradu.

Dátum vloženia: 15. 10. 2024 7:27
Dátum poslednej aktualizácie: 15. 10. 2024 7:32
Autor: Správca Webu

Život v obci

Mobilná aplikácia

Sledujte informácie z nášho webu v mobilnej aplikácii - V OBRAZE.

Kalendár

Po Ut St Št Pia So Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

Sociálne siete